Paikan hankkiminen

Sopiva paikka JOTI:n järjestämiseen riippuu pitkälti siitä kuinka ison tapahtuman haluaa järjestää. Samoilija- tai vaeltajavartion oman tapahtuman voi helpostikin järjestää jonkun vartion jäsenen kotona. Koko lippukunnan JOTI -tapahtuma vaatiikin jo isomman tilan. Isompia JOTI -tapahtumia on järjestetty lippukuntien koloilla, kouluilla, nuorisotaloissa, piiritoimistoilla ja jopa tiedekeskus Heurekassa.

Jossain kunnissa kouluille pääsee helpommin järjestämään JOTI -tapahtumia kuin toisissa, kannattaa rohkeasti kysyä omasta lähikoulusta. Jos koulun rehtori tai joku opettaja on lippukuntalaisille tuttu tai jopa lippukunnan jäsen tästä on yleensä apua.

Tärkeimmät vaatimukset JOTI -tapahtuman paikalle on internet yhteys, mahdollisuus tehdä ruokaa sekä mahdollisuus levätä. Mahdollisuus olla paikan päällä yön yli on myös suuri etu.