Tapahtuman järjestäminen

Ennen tapahtumaa

Tapahtuman järjestäminen ei ole mahdotonta, se voi tuottaa joskus hieman pohdittavaa, mutta kaikkiin ongelmiin löytyy kyllä ratkaisu. Oleellisinta on, että on tekijä(t), jotka ovat kiinnostuneita ja viitseliäitä ensin järjestämään tilat ja laitteet, JOTIssa ja opastamaan muita ja sen jälkeen siivoamaan ja tarvittaessa palauttamaan laitteet omistajilleen entisessä kunnossa. Etenkin jos kyseessä on ensimmäinen kerta, kannattaa varata tarpeeksi henkilöitä tekemään tapahtumaa ja neuvomaan osallistujia. Silloin intoa riittää loppuun asti ja seuraavallekin vuodelle.

Muista myös rekisteröidä tapahtumasi viralliselle scout.org -sivustolle ja tänne joti.fi sivustolle, jotta tiedämme tapahtumasi olevan virallinen JOTA-JOTI -tapahtuma, jolloin koneesi on vakuutettu ja kansainvälisesti ihmiset tietävät yrittää ottaa teihin yhteyttä!

Itse JOTI-viikonloppuna valmistaudu valvomaan koneiden käyttäjiä yötä päivää, niin kauan kuin tapahtumaanne on mahdollista osallistua. Muista, että minkäänlaista häiriköintiä EI suvaita, ei kanavilla kuin sen ulkopuolellakaan. Säännöt selväksi kaikille osallistujille, niin tapahtuma sujuu paljon mukavammin.

Palaute

Tämä ohje on Nettipartiolaisten laatima ja näitä tehdessä on pyydetty aktiivisilta JOTI lippukunnilta kommentteja heidän kokemuksistaan. Mikäli teidän ryhmällänne on hyviä tai huonoja kokemuksia JOTI- tapahtumien järjestämisestä, otamme mielellämme vastaan teidän kokemuksianne ja päivitämme ohjetta.

Yhteystietoja

• JOTI-koordinaattori: Sasu Karttunen