Ilmoitukset

Mainostus

Tapahtuman mainostus riippuu pitkälti siitä kelle tapahtuma on tarkoitettu. Lippukunnan tapahtuman tiedottamiseen riittää samanlainen tiedotus millä lippukuntanne tiedottaa muistakin tapahtumista. Mikäli haluatte tapahtumaanne vierailijoita, voitte tiedustella saisitteko mainoksen piirinne lehteen tai voisitteko lähettää piirin lippukunnanjohtajille sähköpostia tapahtumastanne.

Jos tapahtumanne on kooltaan vähän isompi, kannattaa siitä tehdä lehdistötiedote. Piiritoimistojen kautta saa yleensä lähetettyä helposti lehdistötiedotteen kaikille median edustajille. Lehdistötiedotteita tulee huimia määriä lehtiin ja radioihin joten, ei kannata pettyä vaikka tällä kertaa toimittaja ei tulisikaan paikan päälle. Lehdistötiedote kannattaa tehdä huolella ja pitää se tarpeeksi lyhyenä mutta siinä tulee kuitenkin ilmeitä kaikki tärkeät asiat. Piirin tiedottajalta tai viestintäryhmältä saatte todennäköisesti pyytämällä apua.

Ilmoitukset tapahtumasta

Ilmoita tapahtumasti JOTI-koordinaattorille niin JOTI-koordinaattori saa tehtyä tilastot ja näin varmistetaan JOTI:n tulevaisuus. Mikään tapahtuma ei ole liian pieni, etteikö siitä kannattaisi ilmoittaa. Ilmoita jos haluatte ettei tapahtumanne näy joti.partio.net sivuilla muille. Tapahtuman voi ilmoittaa etusivulla olevan lomakkeen kautta tai lähettämällä sähköpostia JOTI-koordinaattorille.

Mikäli reksiteröitte tapahtumanne kansainväliselle www.jotajoti.org sivustolle saatte JOTI:n jälkeen sivuston tiedoista kootun JOTA-JOTI DVD:n. Suosittelemme kaikkia rekisteröitymään myös kansainvälisille sivuille, koska silloin kansainvälinen JOTI-organisaatio saa samat tiedot kuin Suomen koordinaattori.

ScoutLinkillä huomioitavaa

Mikäli tapahtumanne tietokeiden määrä ylittää 20 konetta, ottakaa yhteys joti-ryhmään tai suoraan Suomen ScoutLink maakoordinaattoriin niin teille ei tule ongelmia ScoutLinkin kanssa.

Jos haluatte tapahtumallenne oman kanavan ScoutLinkille JOTI:n ajaksi, sen saa pyytämällä Suomen ScoutLink maakoordinaattorilta. Kanavan nimi on muotoa #fi.ryhmän nimi/lyhenne. Tapahtuman oma kanava on hyvä paikka harjoitella rauhassa kuinka IRC toimii ja samalla kanavalla voidaan antaa omaa tapahtumaa koskevia tietoja.