Netiketti

Käyttäytyminen

• Käyttäydy partiolupauksen mukaan. Moni ongelma voidaan välttää pitämällä tämä mielessä
  • Olet itse vastuussa kenestä tahansa jonka annat käyttää tietokonettasi tai nimimerkkiäsi palvelimillamme - poikkeuksia ei ole

Botit, Scriptit ja Hostmarkit

• Luvattomien bottien tai scriptien käyttö on ehdottomasti kiellettyä

Kieli

• Herjaaminen, loukkaaminen tai kiroilu ei ole sallittua
  • Jos kanavalle on määritelty keskustelukieli, käytä vain kyseistä kieltä
  • Älä kirjoita isoilla kirjaimilla sillä se katsotaan HUUTAMISEKSI!

Floodaus

• Tekstin, linkkien tai vastaavien ylenpalttinen spämmääminen on kielletty

Merkkien vaihto

• Kanava #collectors on tarkoitettu keräilijöille jossa voi käy keskusteluja myös merkkien vaihdoista. http://www.scoutlink.fi/ sivulla on ohjeet kuinka voit swopata ScoutLinkillä.

Henkilökohtaiset tiedot

• ÄLÄ missään nimessä anna yhteystietojasi (esim. puhelinnumeroasi tai osoitettasi) tuntemattomille!
  • Mieti tarkkaan mitä tietoja kerrot itsestäsi verkossa. ScoutLink on suhteellisen turvallinen internetyhteisö, muissa internetyhteisöissä kannattaa olla vielä varovaisempi
  • Sähköpostiosoitteesi tai pikaviestiosoitteesi voit halutessa antaa toiselle partiolaiselle, jos haluat pitää häneen yhteyttä myöhemminkin. Internetissä on helppo tekeytyä joksikin toiseksi henkilöksi kuin oikeasti on. Älä missään nimessä suostu hämäriin tapaamispyyntöihin!

IRC-ohjelmat

• Eri IRC-ohjelmat kuten mIRC, X-Chat, irssi eroavat toisistaan suuresti. Jotkut näkevät värejä ja grafiikkaa, toiset eivät. Harkitse mitä käytät.

Valvojat

• Kanavan valvojat eli operaattorit valvovat kanavaa ja heillä on oikeus poistaa sääntöjä rikkova henkilö kanavalta. Valvojat tunnistat siitä, että heidän nimimerkin edessä on @-merkki.
  • Valvojan sana on laki ja se kannattaa muistaa.

Nettikettejä